مساحة إعلانية

اخبار الكنيسة[cards]

recent
جاري التحميل ...
recent

التعليقات

اخبار مصر[cover]

فيديو[broadcast]

مواقع [vcover]

إتصل بنا



إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

recent

آخر الأخبار

recent

احصاءات المدونة

التسميات

تابعني على مواقع التواصل

جميع الحقوق محفوظة

اخبار الكنيسة والاقباط اليوم

2016

الجمعة، 9 يناير 2015

كلمة الرئيس السيسي في تهنئة الكنيسة في الكاتدرائية

انا جاى علشان اقول لكم كل سنة وانتم طيبيين وارجو انى مكنش اقطعت عليكم
الصلوات بتاعتكم, أنا عايز اقول لكم على حاجة مصر على مدى سنين علمت الحضارة للعالم كله وعايز اقول لكم العالم دلوقتى بيتعلم من مصر برضه فى الظروف الى احنا فيها
مهم جدا ان الدنيا تبص للمصريين وانتم بتلاحظوا دايما ان انا مابقولش ابدا
غير كلمة المصريين وما ينفعش حد يقول لحد غير كدة احنا المصريين ومحدش يقول انت مصرى ايه؟
احنا بنتكلم كلام بيتصدر للعالم دلوقتى معنى ويفتح طاقة امل ونور حقيقية للناس وبقول ان مصر علمت الانسانية والحضارة للعالم كله والنهاردة احنا موجودين علشان ناكد ان احنا قادرين مرة تانية ان احنا نعلم الانسانية ونعلم الحضارة مرة تانية تنطلق من مصر هنا علشان كدة ماينفعش نقول غير احنا المصريين بس ايوة المصريين , انا بس عايز اقول لكم ان احنا ان شاء الله ها نبنى بلادنا مع بعض وهانسع بعض وها نحب بعض بجد علشان الناس تشوف... عموما انا عايز اقول لكم مرة تانية عام سعيد عليكم وعلى المصريين كلهم وكل سنة وانتم طيبيين جميعا كل سنة وانتم طيب يا قداسة البابا
 

ليست هناك تعليقات

جميع الحقوق محفوظة لــ اخبار الكنيسة والاقباط اليوم 2015 ©